KJØPSBETINGELSER
Ved åbenlyse fejl (fx forkert pris, trykfejl m.m.) forbeholder vi os retten til at korrigere fejlen efterfølgende. Hvis du ikke er tilfreds med vores rettelse, har du naturligvis ret til at annullere din bestilling. Hvis Lampan efterfølgende opdager, at vi grundet en årsag, der ligger uden for vores kontrol, ikke længere kan levere de bestilte produkter (fx fordi forsendelsen er forsvundet under transporten), har Lampan ret til at ophæve bestillingen. Lampan vil omgående informere dig og refundere eventuelle betalinger.
ANVENDELSE
Lampans købsbetingelser gælder fra og med den angivne dato og erstatter alle tidligere offentliggjorte købsbetingelser fra Lampan i Uddevalla AB (VAT DK: 12972555).
KØBSOPLYSNINGER
Ved bestilling indgås en købsaftale, når du vælger at bekræfte dit køb i kassen. En automatisk ordrebekræftelse sendes derefter til den e-mailadresse, du har angivet. Ordrebekræftelsen indeholder også et link til disse købsbetingelser. Bestilte produkter forbliver Lampans ejendom, indtil de er betalt fuldt ud. Din bestilling bliver sendt fra vores lager i Uddevalla. Ændringer og tilføjelser skal foretages, inden din bestilling behandles og sendes. Hvis du opdager eventuelle fejl i din bestilling, er det derfor vigtigt, at du omgående kontakter vores kundeservice for om muligt at ændre din bestilling. Ved åbenlyse fejl (fx forkert pris, trykfejl m.m.) forbeholder vi os retten til at korrigere fejlen efterfølgende Hvis du ikke er tilfreds med vores rettelse, har du naturligvis ret til at annullere din bestilling. Hvis Lampan efterfølgende opdager, at vi grundet en årsag, der ligger uden for vores kontrol, ikke længere kan levere de bestilte produkter (fx fordi forsendelsen er forsvundet under transporten), har Lampan ret til at ophæve bestillingen. Lampan vil omgående informere dig og refundere eventuelle betalinger.
VEJLEDNING
Generel information om produkterne på Lampans webside ligger på den respektive produktside. Produkterne ledsages af en brugsanvisning i fysisk eller digital form. Lampan henviser til produktinformationen eller til den respektive producent for nærmere oplysninger.
ALDERSGRÆNSE
Vi indgår kun aftale med myndige personer eller med en umyndig person med værges samtykke samt med juridiske personer.
GARANTI
Vi stræber efter, at du som kunde skal føle dig tryg, når du handler hos os. Derfor tilbyder vi meget fordelagtige garantibetingelser. Garantien dækker funktionsfejl, der opstår under garantiperioden. Garantien dækker ikke fejl, der opstår ved eller efter egen ændring af produktets funktion og udseende såsom ombygning, modificering eller anden forandring af produktet. Vi giver dig 2 års garanti på de fleste produkter i vores sortiment. Inden en garantireparation eller et garantibytte kan godkendes, er vi nødt til at undersøge produktet. Vi anbefaler altid, at du kontakter vores kundeservice, før du returnerer et produkt til os, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.
REKLAMATION
Ved reklamation kan fejlen afhjælpes på forskellige måder såsom reparation, prisnedslag, omlevering eller annullering af køb. I tilfælde af refundering ved reklamation vil refunderingen finde sted inden for rimelig tid uden unødig forsinkelse. Vi er altid i dialog med dig som kunde under sagens gang, for at du skal føle dig tryg ved det køb, du har foretaget hos os. Hvis du opdager fejl på nogen af dine produkter, har du muligheden for at reklamere. Reklamation indberettes, så snart fejlen opdages. 2 måneder betragtes som rimelig tid til at opdage skader/defekter. Kontakt vores kundeservice med det samme, så vi kan hjælpe dig: kontakt@lampan.dk eller ring 80 25 36 99. Vi betaler altid eventuelle fragtomkostninger.
TRANSPORTSKADER OG FEJLLEVERING
Hvis produktet er fragtskadet på leveringstidspunktet, anbefaler vi, at du omgående anmelder det til vores kundeservice. For at kunne reklamere skaden er vi nødt til at anmelde transportskaden til posten inden for 1-3 dage. Vi sætter derfor pris på, hvis du anmelder skaden inden for dette tidsrum. Vi sørger for en ny levering uden omkostninger for dig som kunde, så du får et fejlfrit produkt. Hvis fragtskaden er synlig på den ydre emballage, er det vigtigt, at du påpeger dette ved modtagelse af pakken. For at reklamationen mod posten skal kunne håndteres korrekt, skal du gemme emballagen, adresseetiketten samt eventuel palle, der fulgte med den fragtskadede forsendelse. Hvis du modtager en bestilling, der er fejlagtigt ekspederet, anbefaler vi, at du anmelder det snarest muligt til vores kundeservice. Så sender vi omgående en ny, korrekt levering til dig uden ekstra omkostninger.
FORCE MAJEURE
Lampan i Uddevalla AB er ikke ansvarlig for skader eller forsinkelser, der skyldes lovbestemmelser, statslige handlinger, mobilisering, krigshændelse, beslaglæggelse, valutarestriktion, systemfejl, fejl eller begrænsninger i leveringer fra underleverandører, strejke, lockout, boykot, blokader eller andre lignende omstændigheder, der enten forhindrer eller vanskeliggør Lampans opfyldelse i en sådan grad, at det ikke kan lade sig gøre uden unormalt høje omkostninger.
EUROPA-KOMMISSIONENS TVISTBILÆGGELSE
Europæisk lovgivning kræver, at alle netbutikker indbefatter følgende link til Europa-Kommissionens onlineplatform til tvistløsning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Vi forsøger at løse eventuelle problemer direkte med vores kunder (kontakt@lampan.dk).
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du normalt 14 dages fortrydelsesret, men vi tilbyder dig 30 dages fortrydelsesret, fra når du modtager varen. Du har ret til uden beregning at åbne emballagen og kontrollere, at varen fungerer. Men som forbruger er du ansvarlig for eventuel værdiforringelse af varerne, herunder originalemballagen, som skyldes en håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at kunne fastslå varens egenskaber og funktion. Vi løser eventuelle fortrydelsessager direkte med vores kunder (kontakt@lampan.dk). Ved returnering anbefaler vi, at du anvender en transportemballage for at beskytte produktet bedre. I tilfælde hvor tilbehør mangler, eller der forekommer fysisk skade, forbeholder vi os retten til at tage et gebyr for at bringe varen tilbage til funktionel stand. Lampan afstår fra at tage et sådan gebyr, hvis produktet returneres i væsentlig uændret stand. Produkter, der returneres, skal være uanvendte og i evt. originalemballage samt med mærkerne på. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, beder vi dig give os besked om det, så snart du ved, at du vil fortryde dit køb. Send derefter varen tilbage til os med den medfølgende returetiket. Husk, at du har ansvaret, hvis produktet bliver beskadiget under returfragten. Sørg derfor for, at varen er pakket forsvarligt. Den oprindelige produktemballage med den særligt tilpassede indvendige emballage hjælper med at holde produktet på plads under transporten. Hvordan returnerer jeg min vare?
Udfyld returblanketten, som findes på bagsiden af følgesedlen, og vedlæg den sammen med returvaren. Yderligere anvisninger om, hvordan du skal gøre, finder du på returblanketten. Når du benytter dig af din fortrydelsesret, står du som kunde for returfragten på 99 kr. Øvrige omkostninger såsom varens pris og omkostninger for fragten fra os til dig bliver refunderet. Lampan accepterer ikke forsendelser pr. efterkrav. Vi anbefaler, at du sender pakken retur på en måde, så forsendelsen leveres til vores returadresse. Lampan har ikke mulighed for at afhente pakken på et postkontor eller i en pakkeshop.
Returadresse:
Lampan.dk Norgårdsvägen 3 451 75 Uddevalla Sverige
REFUNDERING/KREDITERING
En refundering/kreditering finder sted inden for 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. I tilfælde af at vi ikke modtager produktet med det samme, behandler vi refunderingen, så snart produktet er leveret til os, eller hvis du som kunde kan dokumentere, at varen er blevet returneret. Refundering kan kun ske til kort, der er udstedt i Danmark, og til danske bankkonti.
Lampans købsbetingelser gælder fra og med den angivne dato og erstatter alle tidligere offentliggjorte købsbetingelser fra Lampan i Uddevalla AB (VAT DK: 12972555).
KØBSOPLYSNINGER
Ved bestilling indgås en købsaftale, når du vælger at bekræfte dit køb i kassen. En automatisk ordrebekræftelse sendes derefter til den e-mailadresse, du har angivet. Ordrebekræftelsen indeholder også et link til disse købsbetingelser. Bestilte produkter forbliver Lampans ejendom, indtil de er betalt fuldt ud. Din bestilling bliver sendt fra vores lager i Uddevalla. Ændringer og tilføjelser skal foretages, inden din bestilling behandles og sendes. Hvis du opdager eventuelle fejl i din bestilling, er det derfor vigtigt, at du omgående kontakter vores kundeservice for om muligt at ændre din bestilling. Ved åbenlyse fejl (fx forkert pris, trykfejl m.m.) forbeholder vi os retten til at korrigere fejlen efterfølgende Hvis du ikke er tilfreds med vores rettelse, har du naturligvis ret til at annullere din bestilling. Hvis Lampan efterfølgende opdager, at vi grundet en årsag, der ligger uden for vores kontrol, ikke længere kan levere de bestilte produkter (fx fordi forsendelsen er forsvundet under transporten), har Lampan ret til at ophæve bestillingen. Lampan vil omgående informere dig og refundere eventuelle betalinger.
VEJLEDNING
Generel information om produkterne på Lampans webside ligger på den respektive produktside. Produkterne ledsages af en brugsanvisning i fysisk eller digital form. Lampan henviser til produktinformationen eller til den respektive producent for nærmere oplysninger.
ALDERSGRÆNSE
Vi indgår kun aftale med myndige personer eller med en umyndig person med værges samtykke samt med juridiske personer.
GARANTI
Vi stræber efter, at du som kunde skal føle dig tryg, når du handler hos os. Derfor tilbyder vi meget fordelagtige garantibetingelser. Garantien dækker funktionsfejl, der opstår under garantiperioden. Garantien dækker ikke fejl, der opstår ved eller efter egen ændring af produktets funktion og udseende såsom ombygning, modificering eller anden forandring af produktet. Vi giver dig 2 års garanti på de fleste produkter i vores sortiment. Inden en garantireparation eller et garantibytte kan godkendes, er vi nødt til at undersøge produktet. Vi anbefaler altid, at du kontakter vores kundeservice, før du returnerer et produkt til os, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.
REKLAMATION
Ved reklamation kan fejlen afhjælpes på forskellige måder såsom reparation, prisnedslag, omlevering eller annullering af køb. I tilfælde af refundering ved reklamation vil refunderingen finde sted inden for rimelig tid uden unødig forsinkelse. Vi er altid i dialog med dig som kunde under sagens gang, for at du skal føle dig tryg ved det køb, du har foretaget hos os. Hvis du opdager fejl på nogen af dine produkter, har du muligheden for at reklamere. Reklamation indberettes, så snart fejlen opdages. 2 måneder betragtes som rimelig tid til at opdage skader/defekter. Kontakt vores kundeservice med det samme, så vi kan hjælpe dig: kontakt@lampan.dk eller ring 80 25 36 99. Vi betaler altid eventuelle fragtomkostninger.
TRANSPORTSKADER OG FEJLLEVERING
Hvis produktet er fragtskadet på leveringstidspunktet, anbefaler vi, at du omgående anmelder det til vores kundeservice. For at kunne reklamere skaden er vi nødt til at anmelde transportskaden til posten inden for 1-3 dage. Vi sætter derfor pris på, hvis du anmelder skaden inden for dette tidsrum. Vi sørger for en ny levering uden omkostninger for dig som kunde, så du får et fejlfrit produkt. Hvis fragtskaden er synlig på den ydre emballage, er det vigtigt, at du påpeger dette ved modtagelse af pakken. For at reklamationen mod posten skal kunne håndteres korrekt, skal du gemme emballagen, adresseetiketten samt eventuel palle, der fulgte med den fragtskadede forsendelse. Hvis du modtager en bestilling, der er fejlagtigt ekspederet, anbefaler vi, at du anmelder det snarest muligt til vores kundeservice. Så sender vi omgående en ny, korrekt levering til dig uden ekstra omkostninger.
FORCE MAJEURE
Lampan i Uddevalla AB er ikke ansvarlig for skader eller forsinkelser, der skyldes lovbestemmelser, statslige handlinger, mobilisering, krigshændelse, beslaglæggelse, valutarestriktion, systemfejl, fejl eller begrænsninger i leveringer fra underleverandører, strejke, lockout, boykot, blokader eller andre lignende omstændigheder, der enten forhindrer eller vanskeliggør Lampans opfyldelse i en sådan grad, at det ikke kan lade sig gøre uden unormalt høje omkostninger.
EUROPA-KOMMISSIONENS TVISTBILÆGGELSE
Europæisk lovgivning kræver, at alle netbutikker indbefatter følgende link til Europa-Kommissionens onlineplatform til tvistløsning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Vi forsøger at løse eventuelle problemer direkte med vores kunder (kontakt@lampan.dk).
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du normalt 14 dages fortrydelsesret, men vi tilbyder dig 30 dages fortrydelsesret, fra når du modtager varen. Du har ret til uden beregning at åbne emballagen og kontrollere, at varen fungerer. Men som forbruger er du ansvarlig for eventuel værdiforringelse af varerne, herunder originalemballagen, som skyldes en håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at kunne fastslå varens egenskaber og funktion. Vi løser eventuelle fortrydelsessager direkte med vores kunder (kontakt@lampan.dk). Ved returnering anbefaler vi, at du anvender en transportemballage for at beskytte produktet bedre. I tilfælde hvor tilbehør mangler, eller der forekommer fysisk skade, forbeholder vi os retten til at tage et gebyr for at bringe varen tilbage til funktionel stand. Lampan afstår fra at tage et sådan gebyr, hvis produktet returneres i væsentlig uændret stand. Produkter, der returneres, skal være uanvendte og i evt. originalemballage samt med mærkerne på. Hvis du vil benytte dig af din fortrydelsesret, beder vi dig give os besked om det, så snart du ved, at du vil fortryde dit køb. Send derefter varen tilbage til os med den medfølgende returetiket. Husk, at du har ansvaret, hvis produktet bliver beskadiget under returfragten. Sørg derfor for, at varen er pakket forsvarligt. Den oprindelige produktemballage med den særligt tilpassede indvendige emballage hjælper med at holde produktet på plads under transporten. Hvordan returnerer jeg min vare?
Udfyld returblanketten, som findes på bagsiden af følgesedlen, og vedlæg den sammen med returvaren. Yderligere anvisninger om, hvordan du skal gøre, finder du på returblanketten. Når du benytter dig af din fortrydelsesret, står du som kunde for returfragten på 99 kr. Øvrige omkostninger såsom varens pris og omkostninger for fragten fra os til dig bliver refunderet. Lampan accepterer ikke forsendelser pr. efterkrav. Vi anbefaler, at du sender pakken retur på en måde, så forsendelsen leveres til vores returadresse. Lampan har ikke mulighed for at afhente pakken på et postkontor eller i en pakkeshop.
Returadresse:
Lampan.dk Norgårdsvägen 3 451 75 Uddevalla Sverige
REFUNDERING/KREDITERING
En refundering/kreditering finder sted inden for 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. I tilfælde af at vi ikke modtager produktet med det samme, behandler vi refunderingen, så snart produktet er leveret til os, eller hvis du som kunde kan dokumentere, at varen er blevet returneret. Refundering kan kun ske til kort, der er udstedt i Danmark, og til danske bankkonti.
LEVERINGSOPLYSNINGER
Hvis nogen af de produkter, du har bestilt, har en væsentligt længere leveringstid end de øvrige produkter i din ordre, kan vi i visse tilfælde dele din bestilling. Som kunde behøver du aldrig betale mere end den oprindelige fragt.. Leveringstiden for produkter, der er markeret som ”På lager”, er 2-5 hverdage. Varer, der ikke er på lager, men som skal bestilles fra leverandøren, har en leveringstid på 7-15 hverdage. Ved forlænget leveringstid tager vi altid omgående kontakt til dig via e-mail eller SMS. Du har i så fald naturligvis ret til at ophæve eller ændre din bestilling. Hvis vi ikke kan levere bestillingen inden for rimelig tid, og leveringstiden er af væsentlig betydning, har du som kunde ret til at annullere købet. Hvis nogen af de produkter, du har bestilt, har en væsentlig længere leveringstid end de øvrige produkter i din ordre, kan vi i visse tilfælde dele din bestilling. Som kunde behøver du aldrig betale mere end den oprindelige fragt. Vi er ansvarlige for transportrisikoen, når vi sender noget til dig, hvilket indebærer, at vi uden omkostning sender dig en ny vare, hvis der opstår fragtskade, eller forsendelsen går tabt. Ved en eventuel returnering til os er du som kunde ansvarlig for transportrisikoen. For en uafhentet pakke debiterer vi dig 99 kr. for omkostningerne for fragt, emballage og håndtering. Husk derfor altid at afhente dine bestillinger inden for 14 dage, efter din pakke er ankommet til posthuset.
Vi anvender følgende fragtmetoder:
PostNord Udleveringssted
Din bestilling leveres til nærmeste postbutik. Du får besked via e-mail og SMS. Hvis pakken ikke afhentes, sendes en postadvisering til din adresse som påmindelse. Vi anbefaler, at du udfylder dit mobilnummer til SMS-meddelelse for at sikre den kortest mulige leveringstid. Du skal medbringe gyldig legitimation for at få pakken udleveret. En postpakke ligger hos postbutikken i 14 dage fra ankomstdatoen.
PostNord Hjemmelevering
Levering til døren på hverdage i dagtimerne (08-17) eller om aftenen (17-21). Valgfrit tidsinterval kan afhænge af, i hvilken by leveringen skal finde sted. Kontakt PostNord på 70 70 70 30 for nærmere oplysninger. PostNord sender en SMS til dig, når pakken er nået sidste terminal. I SMS’en fremgår mulige tidsintervaller for levering. Du bestiller leveringstid ved at svare på SMS’en. Husk derfor at angive et gyldigt mobilnummer. Hvis du ikke er til stede i det valgte tidsrum, kan du kontakte PostNord på 70 70 70 30 for at aftale en ny leveringsdato. PostNord har i så fald ret til at opkræve betaling for de resulterende omkostninger. For særlige forhold henvises til postnord.dk
PostNord Brev/Varebrev
Til bestillinger af mindre vægt og størrelse. Kan anvendes ved alle betalingsmetoder. Din bestilling leveres direkte i din postkasse. Hvis forsendelsen er for stor, vil postbuddet enten ringe på hos dig eller lægge en seddel, så du kan afhente pakken i den nærmeste postbutik.
Posten Hjemmelevering Palle
Tungere og større gods leveres med palle, hvilket sker til gadeniveau på hverdage mellem kl. 9.30-11.30 og 13.30-15.30. Posten kontakter dig for at meddele den relevante leveringsdag og omtrentligt tidspunkt. Husk derfor at angive et telefonnummer, som Posten kan kontakte dig på i dagtimerne. Hvis du ikke er til stede, når leveringen finder sted, kan du kontakte Posten på 70 70 70 30 for at aftale en ny leveringsdato. Posten har i så fald ret til at opkræve betaling for de resulterende omkostninger. For særlige forhold henvises til postnord.dk Når pakken har forladt vores lager, får du en SMS eller e-mail med et link til at vælge leveringssted og -tidspunkt. Leveringstiden er 1-5 hverdage, og du vælger selv dagen, dog ikke senere end 5 dage. Hvis det på leveringstidspunktet ikke er muligt at levere din bestilling, eller hvis du ikke har valgt leveringssted, leveres bestillingen til dit almindelige udleveringssted for PostNord, og du får besked, når pakken er klar til afhentning.
Postnord Erhvervspakke
Levering sker til en registreret virksomhedsadresse på hverdage mellem 8.00 og 17.00. Der gives ingen besked før levering. Hvis der ikke er nogen til stede til at tage imod leveringen, lægges der en besked, og forsendelsen kan derefter afhentes på posthuset eller fra en pakkeboks.
PRISER OG BETALINGSMETODER
Samtlige priser angives i danske kroner og inkluderer moms (25 %). Eventuelle fragtomkostninger kan tilkomme, hvilket i så fald fremgår ved betaling. Vi forbeholder os retten til at justere priser ved ændrede faktorer, som vi ikke bestemmer over, fx ændring af moms, valuta, afgifter, punktskatter og/eller usædvanligt store ændringer i indkøbspriser. Vi forbeholder os ret til prisfejl på vores webside. Ved åbenlyst fejlagtigt prissatte produkter forbeholder Lampan i Uddevalla AB sig retten til at annullere bestillingen.
VI TILBYDER FØLGENDE BETALINGSMETODER
Hos os kan du finde den betalingsmåde, der passer dig bedst. Derfor samarbejder vi med Collector Bank, som stiller følgende betalingsmetoder til rådighed: Kortbetaling med Visa og Mastercard Collector Bank administrerer alle vores betalinger. Kontakt dem på 89 88 34 61 for nærmere oplysninger.
Kortbetaling
Ved onlinebetaling kan du bruge dit VISA eller MasterCard. Vi samarbejder kun med velkendte leverandører (Collector Bank) af kort- og fakturabetalinger, som opfylder PCI DSS-kravene, og følger alle de krav, der findes vedrørende sikkerhed ved betaling og håndtering af personoplysninger på internettet. Vi gemmer ingen kortoplysninger, og alle dine oplysninger krypteres.
FORTROLIGHED, PERSONOPLYSNINGER OG MARKEDSFØRING
Når du handler hos os, angiver du personoplysninger såsom navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og i visse tilfælde også personnummer. Vi har brug for disse oplysninger for at levere varen til dig, men også til behandling af garantispørgsmål. Personnummer kræves ved eventuel kreditoplysning. Ansvaret for personoplysninger ligger hos os, Lampan i Uddevalla AB, VAT ID: SE556686988801, Norgårdsvägen 3, 451 75 UDDEVALLA, som håndterer personoplysninger i henhold til svensk lov om persondata (1998:204). Håndtering af oplysningerne (herunder i relevante tilfælde personnummer) kan foretages af os eller af en af vores samarbejdspartnere. Formålet med denne håndtering er at være i stand til at opfylde vores forpligtelse til dig som kunde og informere om tilbud. Personoplysningerne håndteres også inden for rammerne for markeds- og kundeanalyser, som udgør grundlag for markedsføring, metode- og forretningsudvikling samt for at opfylde, hvad der kræves af os ved lov. Når du accepterer vores købsbetingelser, indvilger du i at blive kontaktet af os til markedsføringsformål. Kontakt kan finde sted via e-mail, SMS, postforsendelse eller på anden vis. Lampan tilstræber at tilbyde dig som kunde bedre og mere personlige tilbud. Det indebærer, at vi kan anvende særlige kriterier som grundlag for markedsføring, fx købsstørrelse, købsfrekvens, køb af bestemt sortiment eller vare, køb i en bestemt salgskanal m.m. Vi kan også supplere kundeoplysninger med henblik på at tilbyde god kundepleje. For at opretholde et godt serviceniveau over for dig som kunde dokumenterer vi al kundekommunikation. Du har ret til at anmode om adgang til disse oplysninger. Hvis oplysningerne skulle vise sig at være fejlagtige, ufuldstændige eller på anden vis irrelevante, påligger det os at træffe korrigerende foranstaltninger. Som kunde kan du modsætte dig, at dine oplysninger anvendes til markedsføringsformål, hvorved Lampan påtager sig at indføre en såkaldt reklameblokering. Anmeldelse om reklameblokering gøres til Kundeservice på telefon +46 20 120 29 29 eller via e-mail til: kontakt@lampan.dk. .
ØVRIG INFORMATION
Links på lampan.dk muliggør, at du også forlader denne server. De linkede websteder kontrolleres ikke af Lampan, og Lampan tager således intet ansvar for indholdet på disse websteder. Vores hovedkontor, butik og lager ligger i Uddevalla på følgende adresse:
Lampan i Uddevalla AB
Norgårdsvägen 3 SE-451 75 Uddevalla SVERIGE
Hvis nogen af de produkter, du har bestilt, har en væsentligt længere leveringstid end de øvrige produkter i din ordre, kan vi i visse tilfælde dele din bestilling. Som kunde behøver du aldrig betale mere end den oprindelige fragt.. Leveringstiden for produkter, der er markeret som ”På lager”, er 2-5 hverdage. Varer, der ikke er på lager, men som skal bestilles fra leverandøren, har en leveringstid på 7-15 hverdage. Ved forlænget leveringstid tager vi altid omgående kontakt til dig via e-mail eller SMS. Du har i så fald naturligvis ret til at ophæve eller ændre din bestilling. Hvis vi ikke kan levere bestillingen inden for rimelig tid, og leveringstiden er af væsentlig betydning, har du som kunde ret til at annullere købet. Hvis nogen af de produkter, du har bestilt, har en væsentlig længere leveringstid end de øvrige produkter i din ordre, kan vi i visse tilfælde dele din bestilling. Som kunde behøver du aldrig betale mere end den oprindelige fragt. Vi er ansvarlige for transportrisikoen, når vi sender noget til dig, hvilket indebærer, at vi uden omkostning sender dig en ny vare, hvis der opstår fragtskade, eller forsendelsen går tabt. Ved en eventuel returnering til os er du som kunde ansvarlig for transportrisikoen. For en uafhentet pakke debiterer vi dig 99 kr. for omkostningerne for fragt, emballage og håndtering. Husk derfor altid at afhente dine bestillinger inden for 14 dage, efter din pakke er ankommet til posthuset.
Vi anvender følgende fragtmetoder:
PostNord Udleveringssted
Din bestilling leveres til nærmeste postbutik. Du får besked via e-mail og SMS. Hvis pakken ikke afhentes, sendes en postadvisering til din adresse som påmindelse. Vi anbefaler, at du udfylder dit mobilnummer til SMS-meddelelse for at sikre den kortest mulige leveringstid. Du skal medbringe gyldig legitimation for at få pakken udleveret. En postpakke ligger hos postbutikken i 14 dage fra ankomstdatoen.
PostNord Hjemmelevering
Levering til døren på hverdage i dagtimerne (08-17) eller om aftenen (17-21). Valgfrit tidsinterval kan afhænge af, i hvilken by leveringen skal finde sted. Kontakt PostNord på 70 70 70 30 for nærmere oplysninger. PostNord sender en SMS til dig, når pakken er nået sidste terminal. I SMS’en fremgår mulige tidsintervaller for levering. Du bestiller leveringstid ved at svare på SMS’en. Husk derfor at angive et gyldigt mobilnummer. Hvis du ikke er til stede i det valgte tidsrum, kan du kontakte PostNord på 70 70 70 30 for at aftale en ny leveringsdato. PostNord har i så fald ret til at opkræve betaling for de resulterende omkostninger. For særlige forhold henvises til postnord.dk
PostNord Brev/Varebrev
Til bestillinger af mindre vægt og størrelse. Kan anvendes ved alle betalingsmetoder. Din bestilling leveres direkte i din postkasse. Hvis forsendelsen er for stor, vil postbuddet enten ringe på hos dig eller lægge en seddel, så du kan afhente pakken i den nærmeste postbutik.
Posten Hjemmelevering Palle
Tungere og større gods leveres med palle, hvilket sker til gadeniveau på hverdage mellem kl. 9.30-11.30 og 13.30-15.30. Posten kontakter dig for at meddele den relevante leveringsdag og omtrentligt tidspunkt. Husk derfor at angive et telefonnummer, som Posten kan kontakte dig på i dagtimerne. Hvis du ikke er til stede, når leveringen finder sted, kan du kontakte Posten på 70 70 70 30 for at aftale en ny leveringsdato. Posten har i så fald ret til at opkræve betaling for de resulterende omkostninger. For særlige forhold henvises til postnord.dk Når pakken har forladt vores lager, får du en SMS eller e-mail med et link til at vælge leveringssted og -tidspunkt. Leveringstiden er 1-5 hverdage, og du vælger selv dagen, dog ikke senere end 5 dage. Hvis det på leveringstidspunktet ikke er muligt at levere din bestilling, eller hvis du ikke har valgt leveringssted, leveres bestillingen til dit almindelige udleveringssted for PostNord, og du får besked, når pakken er klar til afhentning.
Postnord Erhvervspakke
Levering sker til en registreret virksomhedsadresse på hverdage mellem 8.00 og 17.00. Der gives ingen besked før levering. Hvis der ikke er nogen til stede til at tage imod leveringen, lægges der en besked, og forsendelsen kan derefter afhentes på posthuset eller fra en pakkeboks.
PRISER OG BETALINGSMETODER
Samtlige priser angives i danske kroner og inkluderer moms (25 %). Eventuelle fragtomkostninger kan tilkomme, hvilket i så fald fremgår ved betaling. Vi forbeholder os retten til at justere priser ved ændrede faktorer, som vi ikke bestemmer over, fx ændring af moms, valuta, afgifter, punktskatter og/eller usædvanligt store ændringer i indkøbspriser. Vi forbeholder os ret til prisfejl på vores webside. Ved åbenlyst fejlagtigt prissatte produkter forbeholder Lampan i Uddevalla AB sig retten til at annullere bestillingen.
VI TILBYDER FØLGENDE BETALINGSMETODER
Hos os kan du finde den betalingsmåde, der passer dig bedst. Derfor samarbejder vi med Collector Bank, som stiller følgende betalingsmetoder til rådighed: Kortbetaling med Visa og Mastercard Collector Bank administrerer alle vores betalinger. Kontakt dem på 89 88 34 61 for nærmere oplysninger.
Kortbetaling
Ved onlinebetaling kan du bruge dit VISA eller MasterCard. Vi samarbejder kun med velkendte leverandører (Collector Bank) af kort- og fakturabetalinger, som opfylder PCI DSS-kravene, og følger alle de krav, der findes vedrørende sikkerhed ved betaling og håndtering af personoplysninger på internettet. Vi gemmer ingen kortoplysninger, og alle dine oplysninger krypteres.
FORTROLIGHED, PERSONOPLYSNINGER OG MARKEDSFØRING
Når du handler hos os, angiver du personoplysninger såsom navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og i visse tilfælde også personnummer. Vi har brug for disse oplysninger for at levere varen til dig, men også til behandling af garantispørgsmål. Personnummer kræves ved eventuel kreditoplysning. Ansvaret for personoplysninger ligger hos os, Lampan i Uddevalla AB, VAT ID: SE556686988801, Norgårdsvägen 3, 451 75 UDDEVALLA, som håndterer personoplysninger i henhold til svensk lov om persondata (1998:204). Håndtering af oplysningerne (herunder i relevante tilfælde personnummer) kan foretages af os eller af en af vores samarbejdspartnere. Formålet med denne håndtering er at være i stand til at opfylde vores forpligtelse til dig som kunde og informere om tilbud. Personoplysningerne håndteres også inden for rammerne for markeds- og kundeanalyser, som udgør grundlag for markedsføring, metode- og forretningsudvikling samt for at opfylde, hvad der kræves af os ved lov. Når du accepterer vores købsbetingelser, indvilger du i at blive kontaktet af os til markedsføringsformål. Kontakt kan finde sted via e-mail, SMS, postforsendelse eller på anden vis. Lampan tilstræber at tilbyde dig som kunde bedre og mere personlige tilbud. Det indebærer, at vi kan anvende særlige kriterier som grundlag for markedsføring, fx købsstørrelse, købsfrekvens, køb af bestemt sortiment eller vare, køb i en bestemt salgskanal m.m. Vi kan også supplere kundeoplysninger med henblik på at tilbyde god kundepleje. For at opretholde et godt serviceniveau over for dig som kunde dokumenterer vi al kundekommunikation. Du har ret til at anmode om adgang til disse oplysninger. Hvis oplysningerne skulle vise sig at være fejlagtige, ufuldstændige eller på anden vis irrelevante, påligger det os at træffe korrigerende foranstaltninger. Som kunde kan du modsætte dig, at dine oplysninger anvendes til markedsføringsformål, hvorved Lampan påtager sig at indføre en såkaldt reklameblokering. Anmeldelse om reklameblokering gøres til Kundeservice på telefon +46 20 120 29 29 eller via e-mail til: kontakt@lampan.dk. .
ØVRIG INFORMATION
Links på lampan.dk muliggør, at du også forlader denne server. De linkede websteder kontrolleres ikke af Lampan, og Lampan tager således intet ansvar for indholdet på disse websteder. Vores hovedkontor, butik og lager ligger i Uddevalla på følgende adresse:
Lampan i Uddevalla AB
Norgårdsvägen 3 SE-451 75 Uddevalla SVERIGE